۳۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶

بزرگداشت مایکل دامت برگزار می‌شود

بزرگداشت مایکل دامت برگزار می‌شود

بزرگداشت مایکل دامت فیلسوف تحلیلی معاصر در دانشگاه لیدز انگلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، گرامیداشت مقام علمی مایکل دامت طی روزهای 13 و 14 شهریور در دانشگاه لیدز انگلستان برگزار می شود.

این مراسم در کنار همایش منطق بریتانیا برگزار می شود. همایش مذکور طی روزهای 14 تا 16 شهریور در دانشگاه لیدز برگزار می شود.

کریسپین رایت از دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند، فیلیپ ولش از دانشگاه بریستول، ایموگن دیکی از دانشگاه تورنتو در مراسم بزرگداشت دامت سخنرانی خواهند کرد.

سر مايكل آنتوني اردلي دامت از شهير ترين فيلسوفان انگليسي در قرن بيستم بود. دامت همچنين مبارزي براي برابري نژادي و يك مرد علاقه مند به خانوداه اش بود. همسرش «آن»، همراه او در مبارزه عليه نژادپرستي بود و در تعدادي از نشريات درباره اين موضوع با او همكاري مي كرد.

او اعتقاد داشت فيلسوفان بايد نسبت به مسايل و موضوعات اجتماعي حساس باشند. دامت در سال 1925 در لندن متولد شد. در آغاز در رشته تاريخ تحصيل كرد و پس از آن به ارتش ملحق شد و چهار سال در آنجا خدمت كرد. پس از پايان جنگ متوجه مي شود مطالبي را كه در دوران تحصيل حفظ كرده به فراموشي سپرده و در نتيجه از تاريخ فاصله گرفت. از آن پس در آكسفورد به مطالعه فلسفه، سياست و اقتصاد روي آورد. آشنايي دامت با فلسفه تحليلي به مطالعات دوران تحصيل وي بازمي گردد؛ در آن دوران اين نحله فلسفي تفكر حاكم در فضاي فكري انگلستان بود.

کد خبر 2081087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha